چرا پوست خشک جوش میزند

در صورت نیاز به مشاوره تماس بگیرید 09129557140

آکنه اغلب با پوست چرب همراه است. پوست چرب هنگامی ایجاد می شود که غدد چربی بیش از حد سبوم تولید کنند. سبوم یک روغن طبیعی پوست است که پوست را روغنکاری و محافظت می کند. خیلی زیاد می تواند منجر به منافذ گرفتگی و برآمدگی آکنه شود.
حتی اگر پوست چرب و آکنه اغلب دست به دست هم دهند ، آکنه نیز با پوست خشک ایجاد می شود.
هر چیزی که منافذ شما را مسدود کند می تواند باعث شکستگی شود. و در حالی که سبوم یک مقصر متداول است ، اما تنها او نیست.
در اینجا چیزهایی که باید در مورد خشکی پوست و آکنه بدانید ، و چه کارهایی را می توانید برای شکستن شکستگی ها انجام دهید.
پوست خشک و جوش دار
افرادی که پوستشان چرب است تصور می‌کنند که بدترین نوع پوست را دارند چراکه همیشه جوش ها روی پوست های چرب ظاهر می‌شوند. اما این باور غلط است و پوست های خشک نیز گاهی با جوش ها درگیر می‌شوند. حتی درمان کردن جوش ها روی پوستی که خشک بسیار سخت‌تر از درمان آن‌ها روی پوست چرب است.
حتی افرادی که دارای پوست معمولی هستند و با عارضه جوش و آکنه روی پوست خود مواجه می‌شوند، معمولاً در هنگام  درمان جوش و آکنه دچار خشکی پوست می‌شوند. بنابراین افرادی که با جوش مواجه می‌شوند هنگام درمان آن‌ها باید مراقب باشند درگیر پوست خشک نشوند.
پوست های چرب به دلیل چربی زیادی که دارند دچار جوش و آکنه می‌شوند اما پوست های خشک به چه دلیل جوش می‌زنند؟ معمولاً پوست های خشک حساس هستند و همین حساسیت موجب به وجود آمدن جوش روی آن‌ها می‌شود. از شایع‌ ترین عوارضی که روی پوست های خشک به وجود می‌آید جوش های قرمز هستند. مخصوصاً زمانی که پوست در معرض نور آفتاب قرار می گیرد این دانه های قرمز پدیدار می‌شوند. علاوه بر این، پوست های حساس در پاسخ به برخی از مواد غذایی که  فرد مصرف می می‌کند نیز ممکن است دچار این جوش های قرمز شوند. عوامل متعدد دیگری نیز مانند استرس، کم خوابی و حتی غده های چربی در به وجود آمدن جوش ها نقش دارند. حال برای درمان جوش ها چه راه هایی وجود دارد؟
عوارضی مانند جوش و آکنه تنها روی پوست های چرب ظاهر نمی‌شوند و پوست های خشک نیز به دلیل حساس بودن ممکن است درگیر جوش و آکنه شوند.
درمان جوش ها
قبل از درمان جوش ها باید برای درمان خشکی پوست اقدام کنید. پس از درمان خشکی پوست نوبت به درمان جوش ها می‌ رسد. برای درمان جوش نیز راه های مختلفی وجود دارد که در اینجا چند مورد از بهترین این روش ها را بازگو می‌کنیم.
کرم هایی برای درمان جوش و آکنه وجود دارند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تمامی این کرم ها در باعث خشکی پوست می‌شوند. به همین دلیل باید نوعی از آن‌ها انتخاب شود که میزان خشک کنندگی کمتری داشته باشد. برای این موضوع می توانید از پزشک راهنمایی بگیرید. در زمان درمان جوش ها باید صبر داشته باشید و به پوست خود فرصت بدهید.
خشک شدن پوست، پوسته پوسته شدن آن و احساس خارش و سوزش در هفته اول درمان طبیعی است و با مواجه شدن با این مشکلات جای نگرانی نیست. در اوایل روند درمان به دلیل مشکلاتی که گفته شد، کرم های درمان جوش را هفته ای دو مرتبه و نهایتاً سه مرتبه استفاده کنید. به مرور زمان پوست خود را با این کرم ها سازگار می‌کند و شما می‌توانید هر روز درمان را تکرار کنید. اگر در هنگام درمان جوش حساسیت و خشکی شدیدی در پوست خود مشاهده کردید بهتر است درمان را چند روزی به تعویق بیندازید و پس از بهتر شدن شرایط پوست دوباره درمان را آغاز کنید.
محصولات مراقبت پوستی که برای درمان جوش و آکنه وجود دارند معمولاً پوست را خشک می‌کنند؛ بنابراین باید از محصولی استفاده شود که میزان خشک کنندگی کمتری داشته باشد.